fbpx

מאמרים והדרכות

הסקייטבורד כספורט תחרותי

משנות ה-50 ועד היום, סקייטבורד הוא תחום שמתקדם ומשתנה באופן תמידי, עם הופעת טריקים וסגנונות שונים ומרשימים. אבל האם סקייטבורד הוא באמת ספורט? זהו שאלה שעוררה ויכוחים רבים במהלך השנים. במאמר זה נבדוק את הנקודות המעניינות של השאלה הזו, ונבין מה ההבדלים והדמיונות בין סקייטבורד לסוגי ספורט אחרים, בואו נתחיל!

הסקייטבורד כאומנות

סקייטבורד בולט מרוב ענפי הספורט המסורתיים בשל מאפייניו הייחודיים. ללא גבולות, ללא גבולות.

גולשי סקייטבורד ב-1950
גולשי סקייטבורד ב-1950 (קרדיט: skatedeluxe.com)
יצרני סקייטבורד ב-1960
יצרני סקייטבורד ב-1960 (קרדיט: skatedeluxe.com)

הסקייטבורד אינו מוגבל בחוקים או תקנות ספציפיים, המאפשרים לכל אחד להשתתף ללא קשר לגיל, יכולת אתלטית או אימון רשמי. שלא כמו ספורט קבוצתי או ליגות, סקייטבורד אינו מצריך הצטרפות לקבוצה, מה שנותן לאנשים את החופש לעסוק בו בתנאים שלהם.

  • התרבות והקהילה של הסקייטבורד מדגישים ביטוי עצמי והנאה במקום תחרות קפדנית. הוא מציע פלטפורמה ליחידים ליהנות ולהביע את עצמם בצורה יצירתית באמצעות סגנון הגלישה הייחודי שלהם ובחירת הטריקים. ההכללה הזו הופכת את הסקייטבורד לנגיש לאנשים שאולי אינם מהדהדים לענפי ספורט מסורתיים כמו כדורסל או כדורגל.
  • אחד היתרונות של הסקייטבורד הוא היעדר מגע פיזי, מה שהופך אותו לפעילות בטוחה יחסית לענפי ספורט רבים אחרים. בעוד שחבישת ציוד מגן, כגון קסדות, היא חיונית, גולשי סקייטבורד לא צריכים לדאוג מהתנגשויות עם שחקנים אחרים או פציעות מקריות ממגע עם אחרים על המסלול.
  • סקייטבורד באמת בולט כספורט המטפח אינדיבידואליות, חופש ויצירתיות תוך מתן מרחב בטוח ומכיל לאנשים מכל הרקע והיכולות ליהנות.

מי שרואים בסקייטבורד אומנות מסתמכים על היבטים היצירתיים של הסקייטבורד – הטריקים, הסיבובים והאוליות – כראייה. הם אומרים שאלה דורשים יצירתיות והבעה לביצוע טוב ושהם לא רק הישגים פיזיים.

הם גם אומרים שאין “דרך אחת נכונה” לעשות טריק או תמרון מסוים. אלא שכל גולש עושה את זה באופן שונה לפי הסגנון וההעדפות שלו. אתם יכולים לראות את זה בסקייטפארק בעיר שלכם, שכל סקייטר עושה את הטריקים בצורה שונה מהחברים שלו. לכן, אפשר להגיד שסקייטבורד הוא יותר הבעה של אומנות מאשר ספורט תחרותי.

הסקייטבורד כספורט

סקייטבורד עוסק לא רק בכוח ובמיומנות, אלא גם בתחרות. גולשי סקייטבורד משתתפים באופן פעיל בתחרויות המציעות פרסים והוקרה על יכולותיהם. חלק מהספורטאים הללו הפכו למקצוענים, והתפרנסו אך ורק מסקייטבורד.

תחרות סקייטבורד רשמית ביפן (X GAMES JAPAN)

כדי להישאר בחזית התחום, גולשי סקייטבורד מקצועיים מתמסרים לתרגול נרחב ולשיפור מתמיד. הם חייבים ללמוד טריקים חדשים, לתחזק את הסקייטבורד שלהם, להתעדכן באירועים הקרובים, ולשפר את כישוריהם כדי להתמודד עם התחרות הקשה, בדיוק כמו כל ספורטאי מקצועי אחר.

אירועים תחרותיים

גולשי סקייטבורד מציגים את כישרונותיהם באירועים מאורגנים שונים, כולל החלקה על רחוב, החלקה בוורט (רמפות) וסלאלום (תזמון). החלקה ברחוב, הצורה הנפוצה ביותר של סקייטבורד תחרותי, מאפשרת למחליקים להפגין את היצירתיות שלהם על ידי ביצוע טריקים על מסילות, מדרגות, מדפים ואלמנטים עירוניים אחרים.

עולם הסקייטבורד כולל אירועים מפורסמים כמו X Games, ש-ESPN מארחת מדי שנה מאז 1995. תחרויות ספורט אתגרי אלה מפגישות את גולשי הסקייטבורד כדי להתחרות על מדליות, פרסים וזכויות התרברבות הנחשקות. תחרויות גדולות אחרות, כמו סיור הסקייטבורד העולמי של ליגת הרחוב, רד בול הארט ליינס ו-Red Bull Bowl Rippers, מציגות מחליקים מקצועיים המתחרים ברמה הגבוהה ביותר על סכומי פרסים משמעותיים שיכולים להגיע לשש ספרות.

Dan Sabino
Dan Sabino מברזיל – זוכה תחרות הסקייטבורד בן 15 בלבד (קרדיט: theboardr.com)

בתחום התחרותי של הסקייטבורד, ספורטאים שואפים להפגין את יכולתם, לזכות בהכרה ולהשיג פרסים יוצאי דופן באמצעות המסירות, הכישרון והחתירה הבלתי פוסקת למצוינות.

לסיכום

בכתבה זו דנו בשאלה האם סקייטבורד הוא ספורט או אומנות. ראינו שישנם טיעונים לשני הצדדים, ושהסקייטבורד משלב אלמנטים של יצירתיות, מיומנות ותחרותיות. סקרנו את האירועים התחרותיים המרכזיים בתחום הסקייטבורד, ואת הדרכים השונות לבצע טריקים ותמרונים. בסוף הגענו למסקנה שסקייטבורד הוא תחום מרתק ומאתגר, שאינו ניתן להגדרה חד משמעית כספורט או כאומנות, אלא כשילוב של שניהם.

השאירו תגובה

מבצע שווה בסחוג!

רכשו סקייטבורד קומפלט / קנו מעל 500 ש״ח באתר וקבלו מאיתנו שיעור פרטי חינם!

*המבצע הוא לרוכשים באתר בלבד*