fbpx

מאמרים והדרכות

איך אומרים סקייטבורד בעברית תקנית?

איך אומרים סקייטבורד בעברית? במדריך זה נבחן את האפשרויות השונות לתרגום המילה סקייטבורד לעברית תקנית.

הצעות לשמות בשפה העברית

גלגשת

אחת האפשריות הנפוצות ביותר לתרגום המילה סקייטבורד היא גלגשת. המילה ‘גלגשת’ היא הצעה של האקדמיה ללשון העברית, והיא מורכבת משני חלקים: גל, שמסמל את התנועה המתנדנדת של הסקייטבורד, ו-גשת, שמסמלת את הלוח העץ שעליו עומד הגולש.

המילה גלגשת משמיעה את המשמעות המקורית של המילה סקייטבורד בעברית, והיא גם עוקבת אחרי כללי ההרכבה העבריים. יתרונה של המילה גלגשת הוא שהיא קצרה וקולחת, ואינה דורשת הסבר. חסרונה הוא שהיא אינה נשמעת כמו מילה ישנה ומקובלת, אלא כמו מילה חדשה ומלאכותית, שאינה משתלבת היטב בשפה הדוברת.

גלשן

אפשרות אחרת לתרגום המילה סקייטבורד היא גלשן. המילה גלשן היא הצעה של המועצה לתיקון הלשון, והיא מורכבת משני חלקים: גלש, שמסמל את הפעולה של הגלישה על הסקייטבורד, ון, שמסמל את הכלי המשמש לגלישה.

המילה גלשן משמיעה את המשמעות המקורית של המילה סקייטבורד, והיא גם עוקבת אחרי כללי ההרכבה העבריים.

הסקייטבורד: מהולדתו בקליפורניה ועד להשפעתו על השפה

הסקייטבורד הוא תוצר של תרבות הגלישה שפרחה בדרום קליפורניה באמצע שנות ה-50. גולשים חיפשו דרך להמשיך לגלוש גם כשאין גלים, והמציאו את הסקייטבורד. הסקייטבורדים הראשונים היו פשוטים: לוחות עץ עם גלגלי גלגיליות קשורים להם.

עם הזמן, הסקייטבורד הפך להיות יותר מאשר כלי תחבורה או ספורט. הוא הפך להיות תופעה תרבותית, שיצרה שפה משלה. מחליקים יצרו מונחים חדשים כדי להגדיר את התנועות והסגנונות שהם מבצעים. השפה הזו הביעה את האופי הייחודי של תת-התרבות, והגיעה למעבר לקהילת הסקייטבורד. מונחים כמו “אחי”, “ראד” ו”מסוקס” נכנסו לאוצר המילים הרווח, בזכות ההשפעה של הסקייטבורד על התרבות הפופולרית.

לסיכום

למדנו איך אומרים סקייטבורד בעברית, אם אהבתם את התוכן, הנכם מוזמנים להצטרף אלינו ללמוד מהמנטורים שלכם לסקייטבורד! בית הספר לסקייטבורד ‘הסחוג’ הוקם על ידי ליאור פינטו ונועם “ג’ימי” באר, מחליקים מקצועיים מיומנים עם 15 שנות ניסיון ומעבירים לימודים וחוגי סקייטבורד למתחילים ולכל גיל. מחכים לשמוע מכם! 

השאירו תגובה

מבצע שווה בסחוג!

רכשו סקייטבורד קומפלט / קנו מעל 500 ש״ח באתר וקבלו מאיתנו שיעור פרטי חינם!

*המבצע הוא לרוכשים באתר בלבד*